FAQ

Hvad er cookies?

Ved at benytte www.tobewanderlust.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Der er en fejl med min vare – hvad skal jeg gøre?

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Det betyder, at du enten kan få ombyttet varen, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten gælder i 24 måneder. 

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er opstået på grund af forkert brug, forkert vask, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Desuden er påsyede perler, fjer og sten undtaget fra reklamationsretten.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail som fremgår på hjemmesiden. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Hvornår kan jeg forvente at modtage min pakke?

Vi sender alle vores pakker med DAO.

Vores standard leveringstakst er 40kr, og den forventet leveringstid er 2-3 arbejdsdage.

Vi sender ud fra vores lager hver eftermiddag på alle hverdage, og du vil modtage en mail, når din pakke er blevet afsendt.

Hvordan returnerer jeg mine købte varer?

Ønsker du at sende en vare retur, står du som kunde for fragtomkostningerne. Hvis du foretager en ombytning, vil To Be Wanderlust betale for fragten af din nye vare. 
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbagesendes til følgende adresse (ikke posthus):

To Be Wanderlust
Siriusvej 17
7430 Ikast

Vælger du at returnere med DAO, skal pakken sendes som privat med hjemmelevering, da vi IKKE afhenter på pakkeshops. Nummeret du skal oplyse er 53770533, og e-mailen er: info@tobewanderlust.dk.
OBS. Dette nummer bruges udelukkende til returnering af varer - To Be Wanderlust kan IKKE kontaktes herpå.

To Be Wanderlust tager IKKE ansvar for forsvundne pakker, så det er vigtigt at have et tracking nummer på returpakkerne. Vi Anbefaler at du bruger www.coolrunner.dk, når du skal lave returlabels med DAO. 

 

 Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

For at returnere en vare, skal du følge nedenstående trin;

  1. Fold varen pænt sammen, og placere tilbage i den oprindelig poly-bag, med alle labels i takt.
  2. Print returneringsseddelen ud, som du finder vedhæftet i din leveringsbekræftelses-mail, og udfylde den. Denne seddel skal ligges sammen med dine varer ved returnering.
  3. Varerne kan returneres i samme leveringspose, som du modtog dem i. Posen er med dobbeltluk.
  4. Det er helt op til kunden, med hvem varerne skal sendes retur med. Vi anbefaler DAO, da din pakke altid vil kunne spores.
  5. Når vi modtager dine varer, behandler vi returnering hurtigst muligt. Tilbageførsel af et eventuelt beløb vil ske indenfor 14 dage. 

Du kan hente vores returseddel her: returseddel.pdf

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte hos To Be Wanderlust?

Hos To Be Wanderlust kan du trygt og sikkert betale for dine varer på følgende måder:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • Diners Club
  • Discover
  • MobilePay Online

To Be Wanderlust har indgået en indløsningsaftale med QuickPay. 

Hvor skal jeg rette henvendelse, hvis jeg ønsker at klage?

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice, der kan kontaktes på mail info@tobewanderlust.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk